22 Ekim 2010 Cuma

Bir filmle fark ettiğim hastalık

Filmlerden film seçmekte zorlanan ben seçimi rastgele yapıyor artık.
Bu akşam da öyle yaptım. Rastgele bir film seçtim ve izlemeye koyuldum. Star Wars ve Indiana Jones filmlerinden tanıdığım sevdiğim bir adam da oynuyordu. Brendan Fraser başrolündeydi. Hikaye bilindik değil. Ama insancıl.

Hikayesi ise beni asıl üzen,düşündüren. Genetik bir hastalık olan Pompe hastalığı yaşayan iki çocuğa sahip bir babanın çocuklarını iyileştirme çabasını anlatıyor.
Böyle bir hastalık olduğunu bile bilmiyordum. Öğrendiğimde çok üzüldüm. Babanın yaptıkları ise iş ve ahlak arasında gidip gelse de o bütün her şeyini çocuklarına adamış olması yeter. Kesinlikle takdire şayan bir hayat.




Pompe hastalığı olan insanlar genelde 9 yaşına geldiklerinde, vucütlarındaki kasların gelişememesi ve buna karşın organ büyümelerini doğal olarak yaşamaları nedeniyle ölüyorlar.
Öğrendiğime göre baba John Crowley, çocuklarının ölmemesi için çok şey yapmış.
Daha önceden bu hastalık için bir ilaç yokken şimdilerde var ve yeni doğan bebeklerde bu hastalık görüldüğünde bu bulunmasını sağladığı ilaç sayesinde hastaları yürüyebilir hale getirmiş.
Yalnızca bu aile değil tabi bu hastalıkla uğraşan. Bir sürü aile var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder