18 Ekim 2010 Pazartesi

Oyun Kritikleri - Blur

Bir araba yarışı, bana göre oyuna başlanıldığı andan itibaren beni heyacanlandırmalı. Arabaları seçerken hangisi daha iyinin peşine düşmeden evvel arabaların gerçek haline çok yakın ve de monitörde(ekranda) uzansam dokunabilecekmişim gibi çok gerçekçi olmalı ki o oyun beni içine alabilsin; beni oyna desin. İşte o zaman o oyunun albenisi olur.


Blur ise arabalar konusunda oldukça başarılı bir oyun. Gerçekçi araba modelleri ve insanı cezbedici görüntüleriyle beni heyecanlandırmayı başardı.Yalnız oyunda yarış sırasında bazı materyalleri alıp kullanıyorsunuz. Mesala, dağlara taşlara vurduktan sonra arabaya repair bonus'unu kullanıyoruz. Geride kalmışsak hızlandırıcı bonus'u kullanıyoruz. Bunun gibi toplam 6 farklı bonus ve oyun sırasında 1.liğe ulaşmamıza yardımcı oluyorlar. Tabi önümüzdeki arabayı patlatıp 1. olmak ne kadar zevkli olur ki? Zaten seyirci diye bir olayı da var oyunun ve seyirciler; bonuslar çok kullanılırsa azalıyor.

Oyundaki arabalar bütün yarış severleri tatmin edici seviyede. Özellikle benim açımdan; her tarafı etiketle şunla bunla dolu yürüyen bir reklam arabalarını sevmediğim için; sade ve geliştirilmiş motorlarıyla harika olmuş. Tabi isteyen istediği gibi modife edebilir ama çok da fazla modifiye umudu yok.

Bir başka konu ise, PS3 için yapılan versiyonu ile Bilgisayar için yapılan versiyonlarının farklı olması. Daha doğrusu, bilgisayardan ps'ye ya da tam tersi işlemi geçiren oyunlarda biraz görüntü, zevk ve oyun motorunun değiştirilmesinden kaynaklı konsol sorunu olur. Yani PS3'te R2 varken bilgisayarda yoktur ve oyun sırasında bilgisayar için idareten verilen tuşa zamanında basılamaz olur.Ayrıca bilgisayarlar için FullHD olayı nedense tam olarak yok. PS3'te FullHd oynayabiliyorsunuz.


Oyunda bir çok mekan(yarış pisti) var. Kariyer dediğimiz yarıştıkça kazan ve kilitli olan arabaları vs. açma bu oyunda da var ve oynaması zevkli. Araba kullanımları ise zorlama değil. Rahat, hemen alışılabiliyor.Ancak, buraya kadar her şey güzel de, arkadaş oyuna başla dedikten sonra tam 2 dakika boyunca sinematik video izletiyor. Her bir bölüm için tekrar tekrar bölümü anlatıp bir iki araba görüntüsüyle insanlara 10 yaşında çocuk muamelesi yapıyor. Oyun kolay, zevkli ve heyecanlı ama şu sinematik videolar olmasa sonuna kadar oynacaktım. Dayanamadım kalp krizinden gidiyordum!
Oyunun videosunu izlemek için;
http://www.blurgame.com/home




Activision'un İngiliz firma olan Bizarre Creations'a yaptırdığı bu oyunun NFS gibi dünya çapında fanatikleri var ama sayıları sınırlı. Sebepleri de belli. Bu kadar uzun süre video izletilir mi adama zorla? Üstelik es geç yapamıyorsun.
İlginçtir, 1994'ten beri faaliyet gösteren firma olmasına rağmen ana yemeği güzel yapıp kirli tabakta getirmesini başarmışlar. Nedir bu acemilik ben anlamadım.

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Blur ile ilgili nadir bilgi buldugum yerlerden biri. Oyunu oynadıgın dolayı bilirsin, fanların tuhaf istekleri oluyor ve istekleri anlamak ve yerine getirmek oldukca guc. Her grup yarısları tamamladıgında bolum atlamak icin gerekli o fan isteklerinide yazsaydın cok guzel olurdu. tskler.

    YanıtlaSil